Het begin - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marco Zegers - WaarBenJij.nu Het begin - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marco Zegers - WaarBenJij.nu

Het begin

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

26 Juni 2014 | Nepal, Kathmandu

Namaste Iedereen,

Zo uiteindelijk kan ik een berichtje schrijven. Ik heb het 2x op mijn telefoon geprobeerd, 5x op mijn laptop, maar door een verschikkelijke internetverbinding, probeer ik het nu op de huis-laptop.

Nou ik ben er maar optimaal ging het niet.
Met 12 kg aan spullen in mijn backpack en een beetje in mijn rugzak als handbagage ga ik op pad. Eerst Londen, dan Qatar en uiteindelijk Kathmandu.
Helaas was mijn eerste vlucht al te laat. Hierdoor had ik maar 30 minuten de tijd om over te stappen (normaal moet je 30 minuten voor vertrek al in het vliegtuig zitten, maar ik kwam toen pas aan). Ook moest ik nog 15 minuten in de bus zitten om op de juiste terminal te komen. Na veel rennen, zoeken en een bezoek aan de douane zat ik 5 minuten voor vertrek in het vliegtuig. Ook maar net gered dus..
De volgende vlucht was ook best krap, maar met 30 minuten over voelde dit best comfortabel. Uiteindelijk kom ik prima aan in Kathmandu. Vol smog en erg warm. Maar helaas had ik de reis gehaald, maar mijn backpack niet, die is ergens achtergebleven door het haasten tussen de vluchten. Nu zit ik dus zonder alle spullen, maargoed gelukkig is het hier erg goedkoop dus dan koop ik maar wat nieuws..

Ik ben al even de stad in geweest, druk, en overal zitten putten en gaten in de weg. Maar het vervelendste zijn de mensen op straat die geld aan je willen verdienen. ' Mister mister want to buy...' mister mister need a taxi...' mister need help' Ook al zeg je nee toch blijven ze meelopen en blijven ze proberen. Maargoed, even wat gegeten. SPOTGOEDKOOP. Hoofdgerecht en drinken waren samen nog geen 2 euro. Een biertje daarentegen kost omgerekend tussen de 3 en 4 euro, maar is wel 0,66L!!
Mijn beursje dat ik van groep 5 heb gekregen kwam nu erg goed van pas. Demi, het was heerlijk!!!

Natuurlijk is het wel even wennen aan het nieuwe geld. ongeveel 125 Roepie voor 1 euro. Voor mijn groep 7: ' Een verhoudingstabel is nu super makkelijk!!!' Zie je wel hahaha! Die meester van jullie was zo dom nog niet ;)!

Het verkeer is hier vreselijk. Super gevaarlijk en heel veel getoeter. Ik ga zo weer eens even rondlopen en een korte broek kopen in het geval in nog lang moet wachten op mijn tas.

Ik hou jullie op de hoogte, al gaat het door het internet hier niet super gemakkelijk. Laat een gerust een berichtje of vraag achter. Ik probeer z.s.m. te reageren.

Groetjes en Namaste Marco

***UPDATE***

Mijn tas is terecht! Vanmorgen heeft het vliegveld gebeld en vanmiddag heb ik mijn backpack kunnen ophalen. Eind goed al goed dus.

  • 26 Juni 2014 - 11:16

    Ivette:

    Kop op Marco! Vanaf hier kan het alleen maar leuker worden :-). Veel plezier!!

  • 26 Juni 2014 - 11:17

    Rob Heinle:

    Hey Marco,

    ga je op wereldreis van een jaar begint het gehaast al op het viegveld......hahahahaha.
    Goed te horen dat je veilig bent aangekomen; nu je rugzak nog.

    Hou ons en de wereld op de hoogte van je ervaringen en tot laterzzzzz.....

    Grtz,
    Rob


  • 26 Juni 2014 - 11:37

    Kim:

    Meteen een goed verhaal!
    Jammer van het gedoe maar gelukkig bekijk je het positief ;)
    Veel plezier! Xx

  • 26 Juni 2014 - 12:07

    Thijs Dovermann:

    Prima die verhoudingstabel, misschien ook goed om in die verhoudingstabel het niveau van de prijzen mee te nemen... Big Mac index en zo

  • 26 Juni 2014 - 12:08

    Elly Zegers-Heusschen:

    Ik ben blij dat je veilig bent aangekomen .... jammer van dat gedoe met je rugzak, maar dat komt wel goed !
    Ik heb genoten van je eerste verslag en vind het super leuk dat je zelfs vanuit Nepal aan je klas 'les geeft in verhoudingstabellen' ;-)

    Amuseer je !!!! Xxx

  • 26 Juni 2014 - 12:08

    Astrid:

    Leuk om je eerste reisverslag te lezen !!!!!!

  • 26 Juni 2014 - 12:22

    Wies Kanters:

    Leuk om je verslag te lezen. Dat gestres op het vliegveld was niets voor ons geweest. Ik geloof Wil had alleen maar gescholden van de zenuwen natuurlijk. Gelukkig is de reis gelukt, nu je tas nog, we horen het wel. Groetjes Wies en Wil.

  • 26 Juni 2014 - 14:04

    Wies Doomen-Beckers:

    Ook wij hebben jou eerste reisverslag gelezen en vinden het erg gezellig om op deze manier
    "mee te reizen" fijn dat je er bent ... nu je spullen nog !
    mer 't kump good jong,
    groetjes van dieng buurtjes.

  • 26 Juni 2014 - 14:40

    Groep 7:

    Wanneer denk je je rugzak terug te krijgen? Hopelijk is verder alles rustig. Heb je nog wat van het voetballen gezien en wat wordt de uitslag van Nederland- Mexico? Laat even weten voor onze poule?
    We missen je, maar de meester niet. WE WERKEN NIET MEER MET VERHOUDINGSTABELLEN!!! Groetjes groep 7a

  • 26 Juni 2014 - 14:44

    Belen:

    Hey Marco!

    Wat spannend! en ik heb zelfs bijna alles begepen! hehe :D Dit is heel goed om mijn Nederlands te verbeteren!

    Veel plezier! Groetjes van mij en Wil! ;)

  • 26 Juni 2014 - 17:23

    Paul Gielen:

    Hey Marco,

    Het begint al vet. Jammer van je tas, maar dat zal wel goedkomen. Zie het maar zo: Je valt meteen met de neus in de boter. Dat zijn dingen die allemaal horen bij het backpacken. Komt wel goed allemaal.

    Viel spass!

  • 26 Juni 2014 - 19:12

    Kaylie:

    jammer van je tas maar hij komt wel terug gelukkig ben je goed aangekomen !

    groetjes kaylie

  • 26 Juni 2014 - 21:29

    Marie-José Heusschen-Lemeer:

    Hallo Marco,

    je begint jouw avontuur al "goed" ;-)
    nu maar hopen dat je je spulletjes snel terug krijgt
    Leuk om via deze site jouw belevenissen te kunnen volgen !!!

    grtjs en een dikke knuffel xxx

  • 27 Juni 2014 - 07:03

    Miriam Heijdendael:

    Hoi Marco, fijn dat je heelhuids bent aan gekomen. Inderdaad is het daar spot goedkoop. Ben heel benieuwd naar al je avonturen.
    Groetjes Miriam en de rest van de Veldhof.

  • 27 Juni 2014 - 12:26

    Angelique Corvers:

    Hee Marcootje,

    Wat leuk om te lezen hoe het je gegaan is,...tis natuurlijk geen luxereis en vlucht geweest maar daar word je hard van.....hahahaha...
    Wel vervelend van je bagage,..daar krijgen wij vrouwen "kremp"van als we daaraan denken.

    Laat alles maar eens op je afkomen,.heel veel plezier .
    groetjes Ang.

  • 28 Juni 2014 - 11:03

    Ina En Lei:

    He Marco,
    Super dat je goed bent aangekomen, een beetje avontuur hoort erbij.
    We zijn benieuwd naar je verdere berichten, geniet van alles wat je ziet en meemaakt.

  • 28 Juni 2014 - 13:27

    Joske:

    Hey ouwe knuffelbeer, leuk om je belevenissen te lezen Ik hoop voor je dat je je spullen terug hebt. Laat snel weer wat van je horen gr

  • 07 Juli 2014 - 16:46

    Wies Kanters:

    Hoi Marco heb je bericht slecht gelezen, zie nu dat je je rugzak al terug hebt. Super!
    Veel plezier.
    Wil en Wies.
    Ps. Ik heb 2 reisverslagen van je gelezen, klopt dat? Of heb ik ( PC genie, echt niet) iets gemis ? Ik heb mijn mail adres ingevoerd, maar hier heb ik nog niets ontvangen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 December 2014

Australië

14 Oktober 2014

Japan en Thailand

30 Augustus 2014

Sorry voor het wachten

27 Juli 2014

we reizen verder

09 Juli 2014

aardig gewend hier
Marco

Deze blog is voor alle mensen en vooral ook leerlingen die mij willen volgen op reis. Veel leesplezier!

Actief sinds 19 Juni 2014
Verslag gelezen: 912
Totaal aantal bezoekers 6097

Voorgaande reizen:

19 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: