Sorry voor het wachten - Reisverslag uit Kuala Besut, Maleisië van Marco Zegers - WaarBenJij.nu Sorry voor het wachten - Reisverslag uit Kuala Besut, Maleisië van Marco Zegers - WaarBenJij.nu

Sorry voor het wachten

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

30 Augustus 2014 | Maleisië, Kuala Besut

Sorry Sorry Sorry,

Het is alweer 4 of zelfs 5 weken geleden dat ik iets van me heb laten horen via dit medium.

Dit kwam vooral door de vreselijke internetverbinding overal en omdat ik heel moeilijk met mijn telefoon een blog kon schrijven, en omdat ik natuurlijk ook druk bezig ben met genieten.

Goed... wat hebben jullie gemist.

I heb de TEFL, maar dat wisten jullie al.. dus wat kwam daarna.

Ik ben 2 weken in Pokhara gebleven, GEWELDIG.
Heel anders dan Kathmandu, relaxed, rustig, beter weer en met geluk kun je de hoogste toppen van de wereld zien (meer dan 800m. hoog). Ik heb gelukkig een aantal kunnen zien, wat een geweldige ervaring was dat. helaas kon ik ze niet altijd zien en ook niet helemaal omdat het in Nepal regenseizoen is en de bergen meestal achter de (regen)wolken zitten.

Ok dan heb ik door Pokhara en omliggende dorpjes getourd op mijn motor. Dat was ook een geweldige ervaring. Niet zo eng of gevaarlijk als Kathamandu of Nederland omdat er veel minder verkeer is en niemand harder dan 50 km/h rijdt. Scooter-snelheid dus. 'Born to be wild' is dan ook echt een heel toepasselijk nummer.

Dan heb ik genoeg gewandeld daar en geweldige uitzichten en vergezichten gezien. Wat een uitzicht daar! En ik heb mijn angsten overwonnen en ben gaan para-gliden. Zweven door de lucht aan een hele grote parachute op 800m hoogte. Eenmaal in de lucht, WEG HOOGTEVREES! Wat cool was dat! Ik deed het natuurlijk niet helemaal zelf, het was een tandemsprong met een kapitein die die parachute bestuurd. Ik denk dat ik ook maar ga parachute springen want ik heb de smaak nu te pakken.
(Had ik al gezegd dat mijn kapitein een hele leuke, knappe russische meid was. ;) )

Ook heb ik 4 dagen in een Yoga-retreat gezeten. Dat is een plek waar je de hele dag vormen van yoga doet en mediteert/ontspant. Ik maakte me het extra moeilijk daar door 3 dagen niks anders dan een paar appels te eten om mijn lichaam te ontgiften en weer helemaal gezond te krijgen. Wat betekend dat je de eerste dag 6 appels mag eten, de 2e dag 3 en de laatste dag 0 appels. Maar dat was voor mij geen probleem.
Ze kennen nu daar de kreet: "APPLE POWER"!!! Ik heb geen honger gehad, of weinig energie of slechte zin, maar kreeg meer energie met de dag. ik heb 40 uur zonder eten gezeten op het laatste moment, maar had de meeste energie. Een super leuke, interessante en geweldige ervaring!
Ik heb daar vrienden voor het leven gemaakt!!!

Na relaxen, leuke dingen doen, wandelen, avontuur en mediteren was het weer tijd om Pokhara te verlaten en nog een paar dingen te doen in Kathmandu voordat mijn avontuur verder ging naar Maleisie.

In kathmandu vooral nog wat souvenirs ingeslagen, dingen bezocht en afscheid genomen van de mensen die ik daar heb ontmoet.

Nu zit ik alweer 2,5 weken in maleisie en ook dat is super cool.
Ik heb de 'voormalig' hoogste wolkenkrabbers van de wereld gezien. 400m hoog. veel rondgereist in Kuala lumpur, wat een hele moderne stad is. Vooral als je vanaf Nepal komt. Je kunt daar shoppen tot je erbij neervalt. Ze hebben zelfs bioscopen, bowlingbanen en een achtbaan met pretpark in een van de winkelcentra.
Ik ben op een budget aan't reizen en geen shopper, dus gelukkig heb ik niet met geld gesmeten, maar toch vliegt het geld mijn beurs uit.
Ook ben in naar het grootste vogelpark van de wereld geweest, waar vogels over en langs je vliegen. Tijdens mijn lunch kwamen de vogels zelfs bij je tafel zitten om te kijken of ze wat konden 'meepikken'. Ik heb een neushoornvogel, een soort toecan, chickenwings zien eten. Dat was best raar!

In kuala lumpur hebben bijna alle bushaltes een poster ophangen om de slachtoffers van MH17, het neergeschoten vliegtuig, te herdenken. Iedereen kan er een boodschap opschrijven en natuurlijk heb ik dat ook gedaan.

Na kuala lumpur ben ik naar de perhentian Islands gegaan. WOW!!! het mooiste tropisch eiland dat ik heb meegemaakt, heel klein, geen internet, geen auto's, zelfs geen wegen alleen maar zand en bomen en helder blauw water.
Ik heb de kans dan ook meteen genomen om te gaan duiken. WOW. Nu snap ik dat mijn vader dit vroeger als hobbie deed. Ik heb nu ook het certificaat en ik mag nu overal ter wereld duiken tot 18meter diep. Ik heb schildpadden gezien, roggen van meer dan 2,5m. een vis van 2,5m die maar heel zelden voorkomt (napoleon wrasse) natuurlijk heel veel 'nemo' visjes en honderden andere vissen.

ondertussen heb ik heel veel mensen ontmoet hier, helaas moet ik die na een paar dagen weer verlaten omdat ik ergens anders naar toe ga of zij gaan ergens anders naar toe, maar het is super om zoveel vrienden te maken. Ik ben ondertussen al bijna 2 weken met een Ier aan't reizen die toevallig de zelfde dingen in Maleisie wil doen als ik, ofja ik heb eigelijk geen echte plannen hier en hij ook niet dus dat gaat super.

Ik ben alweer aan de laatste week begonnen in Maleisie en dan ga ik 6 september alweer naar Japan. Tijd vliegt!

Ik heb meegekregen dat de schoolvakanties weer zijn afgelopen, dus dan zal ik maar extra genieten van alles hier, als dat kan.

Maar ik moet wel wat rustiger aandoen met mijn geld, want vanaf hier wordt alles alleen maar duurder.

Groetjes uit Maleisie.


Marco

ps. ik ga weer proberen om foto's bij te voegen.

  • 30 Augustus 2014 - 12:09

    Wies Kanters:

    Dank je wel voor je mooie verslag, altijd leuk om even te lezen.
    Tot ziens!?
    Groetjes en hugs van Wies,

  • 30 Augustus 2014 - 12:56

    Tamara:

    Heey Marco,

    Zo te lezen gaat het allemaal prima daar.
    Mooie ervaringen die je nooit meer zal vergeten.
    Geniet ervan!! Ik ben wel een klein beetje jaloers.
    En vergeet niet iedereen daar te knuffelen he haha

    X Tamara

  • 31 Augustus 2014 - 08:16

    Angelique Corvers:

    Super Marco,..leuk om te lezen dat het je allemaal zo goed bevalt. In zo een korte tijd al zoveel gedaan en gezien. Heel veel plezier verder,..en we horen heel graag verder van je en de fotos op facebook geven goede impressie wat je allemaal aan het doen bent en waar je bent. Knuffels oet gelaen.xxx

  • 31 Augustus 2014 - 10:34

    Wim Heusschen:

    Hallo Marco,
    Mooi verslag, geniet met volle teugen. Jou reis met al deze schitterende ervaringen is voor velen een droom die nooit zal uitkomen.
    Geniet

  • 07 September 2014 - 09:03

    Rebeccaaaaa:

    zo lekker bezig lees ik. heb nog veel plezier groetjes rebecaaaaa!!!

  • 13 Oktober 2014 - 15:45

    Rebecaaaaaa:

    hopelijk komt er snel weer een bericht. het laatste bericht is al twee maanden geleden.groetjes rebeccaaaaaa!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Besut

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 December 2014

Australië

14 Oktober 2014

Japan en Thailand

30 Augustus 2014

Sorry voor het wachten

27 Juli 2014

we reizen verder

09 Juli 2014

aardig gewend hier
Marco

Deze blog is voor alle mensen en vooral ook leerlingen die mij willen volgen op reis. Veel leesplezier!

Actief sinds 19 Juni 2014
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 6101

Voorgaande reizen:

19 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: