Japan en Thailand - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Marco Zegers - WaarBenJij.nu Japan en Thailand - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Marco Zegers - WaarBenJij.nu

Japan en Thailand

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

14 Oktober 2014 | Thailand, Koh Tao

Hey, hallo, konichiwa,

Rebecca, je hebt helemaal gelijk! Het is alweer een hele tijd geleden dat ik iets geschreven heb. Alweer sorry, maar dat krijg je als je zoveel leuke dingen doet als je reist.
Daarnaast moet ik steeds via een internetcafe deze blogs schrijven aangezien mijn laptop niet meer goed werkt, en ja daar kom ik eigelijk nooit.

Nou wat hebben jullie gemist.

Ik ben na mijn laatste blog nog naar Penang gegaan in Maleisie. Een groter eiland aan de andere kant van Maleisie (westkust) en daar heb ik nog 6 dagen doorgebracht. Ik heb niet veel super speciale dingen gedaan daar, wel weer leuke mensen ontmoet en wat rondgelopen en rondgereist over het eiland. Helaas geen strand, die hadden ze niet.

Na mijn Maleisie avontuur ging mijn reis verder naar Japan. Hier keek ik zelf heel erg naar uit. Wat een geweldig land is dat.
Ik ben 25 dagen in Japan geweest en na 2 dagen kwam een vriend van mij ook in Japan aan om samen met mij door Japan te trekken.

De eerste 2 dagen zonder hem waren best zwaar. Ik kwam aan in een vreemd land waar de mensen niet eens Engels kunnen spreken, alleen Japans en alle borden, winkels, teksten, menukaarten, namen van hotels/hostels zijn allemaal in het Japans dus daar begreep ik natuurlijk niks van. Het vinden van een slaapplaats voor weinig geld was dan ook verschrikkelijk moeilijk. Het duurde 8 uur!!!!!! En een klein kamertje, niks speciaals voor een nacht koste bijna 40 EURO!!! Daar kan ik in Nepal en Maleisie een week overnachten.

Gelukkig heb ik de dag erna op internet kunnen zoeken naar goedkopere alternatieven en daarna zijn we 20Euro p.p.p.n kwijtgeweest aan overnachtingen. Nog steeds niet goedkoop, maar in Japan is het nou eenmaal duurder.
Toen mijn vriend (Sten) aankwam in Tokyo zijn we na 2 dagen op pad gegaan door Japan. Eigelijk is reizen heel duur in Japan, maar we hadden een kaart gekocht waarmee we gratis konden reizen door Japan voor 3 weken. Het openbaar vervoer in Japan is geweldig. Ze hebben daar bullettreinen die tot 300km/h kunnen. De langste treinreis was 1000km in 5 uur. Oftewel van Nederland naar spanje in 5 uur. Heerlijk snel en veel comfortabeler dan vliegen, en voor ons dus ook nog gratis!

We zijn op allerlei plekken geweest en de ene plaats was nog mooier dan de ander. De Natuur is geweldig, het weer was schitterend, de mensen zijn heel vriendelijk en netjes, het eten was geweldig en vaak raar, we hebben geen regen gehad voor 24 dagen, geweldige geschiedenis en cultuur en we hebben gelukkig de aardbevingen, vulkaanuitbarsting en tyfoon gemist! Als ik iemand een nieuwe vakantiebestemming kan aanraden, JAPAN!!!!!

Wat hebben we gedaan.
Tokyo - 15 miljoen mensen. Ik heb op het drukste plein van Tokyo 'free hugs' uitgedeeld. Ik heb het standbeeld van 'Hachiko' gezien. Hele bekende hond die elke dag op dat station op zijn baasje wachtte (daar is ook een film van). We zijn naar de grootste vismarkt ter wereld geweest, heel veel dooie en zelfs levende vis en de raarste dingen. We hebben veel door Tokyo gereisd en van alles gezien, parken, tempels, gebouwen, hele rare mode en heel veel lekkere en vreemde sushi gegeten.
Nagano - Hier zijn in 1998 de winter olympische spelen gehouden, hier hebben we gewandeld en een hele mooie tempel gezien en alweer speciale dingen gegeten.
Matsumoto - Hier staat het oudste Japanse kasteel, heel anders dan in Europa. Schitterend kasteel met een hele mooie omgeving.
Nagoya - een moderne grote stad waar we vooral naar leuke barretjes zijn gegaan om mensen te ontmoeten. We zijn daar de zoon van de bedenker van 'Donkey Kong' tegengekomen.
Kyoto en Osaka - Eerst hebben we een kort dagje in Osaka gehad en een super leuke avond in een Karaoke bar gehad met een Nederlands waar we bleven slapen omdat alle goedkope hotels vol waren (dat gebeurt vaak in het weekend in Japan). Daarna zijn we naar de Culturele hoofdstad van Japan gegaan: Kyoto. Wow Wow Wow!
De stad heeft meer dan 1000 tempels of historische plekken. De grootste, mooiste en speciaalste die ik ooit heb gezien. We zijn naar de Gouden tempel, Zilveren Tempel en de Kiyomizudera temple geweest en lekker rondgefietst door de stad. Ook hebben we gechilld in de parken daar en zijn we een Japanner tegengekomen die Engels wilde leren en in ruil ons heeft rondgeleid door de stad. Daarna heeft hij ons ook nog meegenomen naar een lekker Japans restaurant met lekkere lekkernijen.
Ik heb mijn 27e verjaardag gevierd in Kyoto en FUGU gegeten. Dat is Kogelvis. Het is een hele giftige vis en moet speciaal worden klaargemaakt wil je niet doorgaan ervan. Gelukkig ben ik naar een goed restaurant gegaan en is het niet meer zo gevaarlijk als het klinkt. Ik leef nog, dus alles is prima in orde. Deze specialiteit kun je ook alleen in Japan krijgen. Het was trouwens niet zo speciaal, ik eet in het vervolg liever wat meer sushi.
Nara - We zijn naar de grootste Houten tempel in Japan geweest, met een immens grote Buddha erin. WOW! Ik kreeg kippenvel toen ik binnen liep. Nara is trouwens eigenlijk een grote kinderboerderij. Door de stad lopen HONDERDEN herten zo in het los. Ze steken grote straten over, staan op de parkeerplaats van supermarkten of in de perken van scholen en graen daar lekker in het gras. Ze zijn niet eens bang en komen zelfs naar je toe omdat ze denken dat je eten voor ze hebt. Natuurlijk heb ik dan ook een 'selfie' met een hert.
Koya-san - Dit was een hele grote heilige plek op een berg in japan. Erg indrukwekkend. Het was eigelijk een hele grote begraafplaats met tempels, maar ongelofelijk mooi en speciaal. Het voelde totaal niet als een begraafplaats maar echt als een heilige plek.
Hiroshima - Dit was een van de topplekken tijdens mijn reis. Hiroshima is in de 2e wereldoorlog vernietigd door een Atoombom en helemaal opnieuw opgebouwd, het is nu een hele mooie moderne stad. Gelukkig hebben ze wel in het museum heel veel van vroeger en informatie over toen de bom viel en erna. Dat was erg heftig en niet te bevatten hoe veel schade er was na de bom en hoe groot die bom is geweest. Als je in dat museum bent geweest, wil je dat de atoombom NOOIT meer wordt gebruikt.
er waren zelfs spullen tentoongesteld, een lunchbox die gesmolten was op 2km van de bom, of een driewieler van een kind dat helemaal gesmolten en vervormd was op 2.5km van de bom. (beide kinderen hebben het helaas ook niet overleefd).
Het was een heftige maar zeer waardevolle ervaring en de momumenten in Hiroshima zijn dan ook extra indrukwekkend.
Mt. Fuji - bijna tegen het eind van de reis zijn we nog naar de slapende vulkaan en grootste berg van Japan gegaan. Erg mooi en hoog. we zijn tot 2700m geklommen maar helaas niet verder omdat we terug moesten en niet de goede spullen bij ons hadden om de kou te trotseren en daarbij is het klimseizoen afgelopen en kan het erg gevaarlijk zijn. toch was 2700m hoog al erg sjiek!
Daarna zijn we weer teruggegaan naar Tokyo om daarvanuit weer door te reizen. Sten terug naar huis, ik naar Thailand om dan weer verder te gaan naar Australie.

Even nog een opsomming van rare/speciale dingen: (niet boos worden).
- Rauw paardevlees, Basashi, Erg lekker.
- Krekels in soya saus. Je proeft alleen maar soya saus en crunchy.
- Zee egel sushi, mwoa
- Walvis sushi, ik geloof niet echt dat het walvis was, maar als het walvissushi was, was het erg lekker.
- kippenhart, lever, staart en kraakbeen. Op volgorde van lekker naar minst lekker, maar niet vies
- vakensdarm gegrilld, net elastiek, maar alweer, niet vies.
- roggevleugels, gedroogd erg lekker en vooral lekker met een biertje.
- FUGU. de giftige kogelvis, niet zo lekker als gedacht, maar anders. het gerecht heette TESSA, net als mijn zusje dus dat was wel grappig.
- Heel veel rauwe vis en schelpdieren, allemaal heerlijk!
- Sushi rollen uit de supermarkt, maar dan goedkoop en heel lekker. Hoop dat ze daar eens mee beginnen in Nederland!
- Natto, dat zijn soyabonen die eigenlijk aan het rotten zijn en zo een hele speciale smaak krijgen. Je moet er van houden....
Ik zal vast nog vanalles vergeten zijn, maar hmmmm!! het was allemaal geweldig.

Nu zit ik in Thailand nog even van een goedkoop land te genieten, met lekker weer en alweer veel leuke mensen. Ik heb hier mijn advanced diving gedaan, dus nu kan ik nog beter duiken. Maar het allebeste.... Ik heb gister gedoken met de grootste vis ter wereld.. De walvishaai!!
Hij kwam zelfs zo dichtbij dat ik hem kon aanraken! Een hele speciale ervaring!
Nu ga ik weer lekker verder genieten van zon, zee en strand.

Ik probeer jullie op de hoogte te houden, maar zoals jullie nu weten kan het weer even duren, maar een berichtje kan natuurlijk altijd!

Groetjes,

Marco

p.s. foto's volgen later...

  • 14 Oktober 2014 - 07:23

    Wim Heusschen:

    prachtige reis Marco, wat een ervaring.
    Veel plezier met de voortzetting van de trip.
    We zijn benieuwd naar de foto's

    Groetjes

    Wim

  • 14 Oktober 2014 - 22:51

    Petra Offermans:

    Hoi Marco,

    Gaaf, gaaf, gaaf, wat een ervaringen, belevingen en indrukken..............super om te horen.....
    Geweldig gewoon. Ik hoop dat je de rest van de reis zo mag voortzetten.
    Heel veel plezier op al je nieuwe stekkies en hopelijk tot ooit!!
    Leefs tante Peetje x

  • 20 Oktober 2014 - 07:27

    Rebeccaaaa:

    echt geweldig dat je het zo naar je zin hebt!!!

    en zoveel coole dingen hebt gedaan.
    groetjes Rebecca

  • 01 November 2014 - 18:04

    Rebeccaaaaa:

    de juf had gezegt dat ze de groeten moest doen van jou. :)

    nou groetjes terug!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 December 2014

Australië

14 Oktober 2014

Japan en Thailand

30 Augustus 2014

Sorry voor het wachten

27 Juli 2014

we reizen verder

09 Juli 2014

aardig gewend hier
Marco

Deze blog is voor alle mensen en vooral ook leerlingen die mij willen volgen op reis. Veel leesplezier!

Actief sinds 19 Juni 2014
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 6098

Voorgaande reizen:

19 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: